Veel gestelde vragen

Hoe kan ik trevion bereiken?

Telefonisch:

Tel. 09/255.70.10
ma-vr: 9u tot 17u

Via e-mail

info[at]trevion.be

Via de post:

Trevion
Dulle-Grietlaan 17
9050 Gentbrugge

 

Wat zijn de algemene gegevens van Trevion?

Ons adres:
Dulle-Grietlaan 17/17
9050 Gentbrugge

Bankgegevens:
Rekeningnummer: 738-0339476-95 EUR
IBAN: BE76 7380 3394 7695 EUR
BIC: KREDBEBB

BTW nummer: BE 0839.663.969

 
 

Hoe voldoe ik mijn betaling?

Op uw factuur zal u duidelijk het te betalen bedrag en de gestructureerde mededeling terug vinden. Gelieve de gestructureerde mededeling steeds te vermelden bij uw betaling.

Hoe wordt mijn voorschotfactuur berekend?

Uw voorschotfactuur zal steeds 1/12de van uw verwachte jaarlijkse verbruik bedragen. Wanneer uw verbruik sterk afwijkt van onze beschikbare gegevens kan u steeds een wijziging van uw voorschotfactuur aanvragen. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn indien u in tussentijd zonnepanelen heeft geïnstalleerd.

Hoe wordt mijn afrekening berekend?

De afrekening is steeds gebaseerd op de recentste meetgegevens die voor uw aansluiting beschikbaar zijn. Wanneer er geen recente meetgegevens beschikbaar zijn zal er steeds een schatting van uw verbruik gemaakt worden.

De periode tussen twee meteropnames zal volgens het werkelijke verbruik aangerekend worden. De periode tussen de laatste meteropname en de afrekening zal verrekend worden a.d.h.v. een schatting die gebaseerd is op voorgaande periodes.

Wat indien mijn meteropname op mijn afrekening niet correct is?

Bij een foute vermelding van de meterstanden op uw afrekening kan u steeds de klantendienst van Trevion verwittigen. Wanneer de fout niet bij Trevion rust maar bij uw distributienetbeheerder die een foute meterstand heeft doorgegeven dan heeft u steeds het recht om een nieuwe meteropname aan te vragen aan uw distributienetbeheerder of u kan zelf uw meterstand online doorgeven aan uw distributienetbeheerder. Wanneer u geen meterstanden beschikbaar stelt aan uw distributienetbeheerder dan zal deze een schatting moeten maken. Uw afrekening zal dan op basis van deze geschatte meterstand gebeuren waardoor u niet voor uw werkelijke verbruik kan worden afgerekend.

Wanneer moet de factuur betaald worden?

De uiterste betaaldatum zal steeds 15 dagen na de factuurdatum zijn. De factuurdatum kan u bovenaan op de factuur terug vinden.

Waar kan ik Endex gegevens terugvinden?

U kan hier een dagelijkse update terugvinden. De website van ICE Endex kan u hier raadplegen.

Waar kan ik het consumentenakkoord dat de consument beschermt terugvinden?

U kan het volledige consumentenakkoord van de FOD Economie hier terugvinden. Trevion zet door de ondertekening van dit akkoord zijn garanties zoals eerlijkheid, betrouwbaarheid en transparantie extra kracht bij.

Waar kan ik een onafhankelijke prijssimulatie uitvoeren?

De regulatoren hebben een onafhankelijke tariefsimulator beschikbaar op hun website. Deze zijn steeds exclusief promoties en andere voordelen.

Website VREG

Hoe kan ik mijn meterstanden doorgeven?

Van zodra u een meteropnamekaart in de brievenbus krijgt, heeft u 10 werkdagen om uw meterstand telefonisch, via internet of per post door te geven aan de netbeheerder.

Klik hier indien u niet weet wie uw netbeheerder is. Hier kan u ook terecht met verdere vragen over uw meterstanden.

Waarom betaalt iedereen voor groenestroomcertificaten (GSC) en warmtekrachtcertificaten (WKK)?

Iedereen in Vlaanderen betaalt voor de elektriciteit van groenestroom- en warmtekrachtcertificaten. Deze heffingen worden gebruikt voor de kosten van groene stroom en warmtekrachtkoppeling te financieren. Bijvoorbeeld investeringen, productie,... Hoeveel deze bijdrages zijn, zijn wettelijk vastgelegd door de Vlaamse Overheid. U kunt deze raadplegen op de website van de VREG.

Ik wil klant worden bij Trevion, wat moet ik doen?

U kan via deze link ons online formulier invullen waarna wij de nodige verdere stappen ondernemen. U kan ook dit formulier invullen en opsturen per post of email naar ons adres of naar info@trevion.be .

Wat is het EAN nummer en waar vind ik dit terug?

Het EAN-nummer is uniek per gezin/bedrijf. Het dient om uw elektriciteits- en/of gasaansluiting te identificeren. Het bestaat uit 18 cijfers en begint met 5414. U kan dit nummer terugvinden op uw voorschotfactuur en op de afrekening.

Contactgegevens van de Ombudsdienst voor Energie:

Web: www.ombudsmanenergie.be
Adres: Koningsstraat 47, 1000 Brussel
Mail: klacht@ombudsmanenergie.be
Tel: 02/211.10.60
Fax: 02/211.10.69